Garmin Fenix 3/5 HR – Pęknięcia czujnika tętna. Serwis, gwarancja i zwrot

 

Urządzenia Garmin od lat cieszą się ogromną popularnością pośród wielu dyscyplin sportowych. W dobie dzisiejszych dobrodziejstw technologii często decydujemy się na zakup inteligentnego zegarka służącego do przeprowadzania skomplikowanych treningów oraz do rejestrowania kluczowych dla nas parametrów. Wiele osób sięga po zegarki sportowe firmy Garmin. Zegarki sportowe z grupy Fenix – modele 3/5 HR należą do jednych z najbardziej profesjonalnych urządzeń tego typu.

Wraz ze stopniem ich zaawansowania wzrasta również ich cena. Niestety z czasem urządzenie może ulec awarii lub różnym uszkodzeniom. Wielu z nas nie może pogodzić się z faktem, jak takie usterki mogą pojawić się w tak drogim urządzeniu. W tym artykule chciałbym poruszyć i omówić powszechnie znaną i powtarzającą się usterkę tych modeli, jaką jest pękający czytnik tętna w obu modelach. Jeżeli problem ten pojawił się również w Twoim urządzeniu, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Pęknięcia czujnika tętna w moim zegarku

 

W kwietniu 2017 roku zakupiłem w znanej sieci sklepów sportowych zegarek sportowy Garmin Fenix 3 HR. Po około trzech miesiącach użytkowania zauważyłem na obudowie czujnika tętna mikro pęknięcia. Widok ten można było również porównać do swojego rodzaju pofałdowania. Wówczas zbagatelizowałem tą usterkę myśląc, że z urządzeniem jest wszystko w porządku. Nic bardziej mylnego.

Jeżeli nawet po krótkim czasie użytkowania, zaważyłeś u siebie pęknięcia podobne do prezentowanych na zdjęciach poniżej, to powinien to być jasny sygnał dla Ciebie, że należy się tym niezwłocznie zainteresować!

Zmiany w serwisie My Garmin

Aby przejść do serwisu My Garmin, kliknij TUTAJ.

 

Po założeniu konta oraz dodaniu swojego zegarka przy pomocy aplikacji Garmin Express w zakładce moje produkty zobaczysz swoje urządzenie. Jest ono widoczne wraz z numerem seryjnym oraz datą rejestracji. Poniższe zdjęcia pokazują statusy dodanych urządzeń przed wymianą oraz bezpośrednio po dokonaniu wymiany. Serwis dodał automatycznie nowe urządzenie po jego wysyłce kurierem łącznie z jego numerem seryjnym i zaktualizowaną datą dodania do mojego konta.

Konto w serwisie My Garmin – przed wysyłką urządzenia do serwisu

Konto w serwisie My Garmin – po wymianie urządzenia na nowe

Kontakt z serwisem Garmin

Aby skontaktować się z serwisem Garmina w celu zgłoszenia reklamacji, masz do wyboru kilka możliwości. Mianowicie są to: kontakt telefoniczny, wysłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie lub kontakt e-mailowy.

Numer kontaktowy do serwisu Garmin Polska: 22 116 80 06

Adres e-mail do serwisu Garmin Polska: Poland.Support@garmin.com

Formularz kontaktowy do serwisu Garmin Polska: KLIKNIJ TUTAJ

 

Wszelkie informacje kontaktowe do serwisu Garmin Polska znajdziesz również TUTAJ.

Jak wyglądała procedura reklamacyjna w serwisie Garmin Polska

W moim przypadku zdecydowałem się skontaktować drogą mailową. E-maila do serwisu napisałem dnia 27.01.2019

W treści wiadomości dokładnie opisałem usterkę urządzenia. Następne dnia rano otrzymałem wiadomość zwrotną z konkretnymi instrukcjami.

W odpowiedzi otrzymałem od konsultanta nadany numer reklamacji, który wyglądał następująco – SRR-XXXXXXX

Konsultant napisał, że urządzenie będzie musiało zostać serwisowane i zostanie wymienione, po czym poprosił mnie o podanie moich danych kontaktowych i wysyłkę urządzenia do serwisu podając mi również adres i wszelkie potrzebne dane do wysyłki.

Zapakowany zegarek zabezpieczony dodatkowo pianką.

Zostałem również poinstruowany, aby:

  1. załączyć numer reklamacji i krótki opis awarii do przesyłki,
  2. przesłać tylko urządzenie, bez żadnych akcesoriów (kartonik, zasilacz, uchwyt, karta pamięci, dowód zakupu itp.)
  3. oznakować paczkę numerem reklamacji na zewnętrznym opakowaniu.

Postąpiłem według instrukcji konsultanta, zapakowałem przesyłkę i wysłałem dnia 28.01.2019 za pomocą usługi Paczka24 dostępnej na Poczcie Polskiej.

Zapakowałem wyłącznie sam zegarek, zabezpieczając go dodatkowo cienką pianką. Całość umieściłem w zakupionej kopercie bąbelkowej, dołączając również opis usterki.

Przesyłka dotarła do serwisu już następnego dnia, czyli 29.01.2019.

Wymiana zegarka w serwisie Garmin Polska

Dnia 01.02.2019 otrzymałem powiadomienie e-mail o przesyłce nadanej UPS do mnie z Warszawy. Była to oczywiście paczka z serwisu Garmin Polska.

Paczka dotarła do mnie 04.02.2019.

Okazało się, że otrzymałem zegarek w pełnie po refurbie. Zegarek wyglądał oczywiście jak nowy, bez żadnych pęknięć na obudowie czujnika hr.

Dodam również, że po wymianie urządzenia na nowe gwarancja jest liczona od nowa na to urządzenie i obowiązuje przez dwa lata.

Garmin Fenix 3 HR – nowa sztuka pochodząca z wymiany w serwisie. Guma widoczna dookoła to dokupiony osobno protektor bezela, który został zakupiony w znanym portalu aukcyjnym.

Podsumowanie

Serwis Garmin Polska spisał się na medal. Bardzo się cieszę, że kupując tak drogi sprzęt, można liczyć na bezproblemową procedurę gwarancyjną i wymianę wadliwego urządzenia. Z zebranych przeze mnie informacji na zagranicznych forach internetowych defekt ten pojawiał się bardzo często w modelach Fenix 3 oraz 5 w wersjach HR, stąd serwis jest tego świadomy i wymienia te urządzenia bez problemów. W moim przypadku cała procedura reklamacji trwała dokładnie siedem dni roboczych. Z tego właśnie powodu nie zwlekaj i reklamuj swojego Garmina, jeżeli gwarancja nadal go obejmuje.

 

Jeżeli artykuł Ci się spodobał lub chciałbyś coś dodać, zostaw komentarz.

 

Pozdrawiam

Zachęcam do dołączenia do grupy użytkowników Garmin Fenix na Facebooku

Garmin Fenix – polska grupa użytkowników

Opublikowany przez Piotr Krzemiński Wtorek, 2 października 2018

ZOBACZ RÓWNIEŻ INNE ARTYKUŁY!

Podobne wpisy, które mogą Cię zainteresować: